ال کلاسیکو
مطالب جالب رئال مادرید و بارسلونا را در این وبسایت بیابید

مرجع خبري رئال مادريد : ضربات پنالتی ، نقطه ضعف مسی است . از زمان پیوستن به بارسلونا ، هفت تا از 27 پنالتی را در تمامی تورنمنت ها از دست داده است . یعنی به طور متوسط یکی از هر چهار تا . بازیکن آرژانتینی ، چهارشنبه گذشته برابر والنسیا هم برای دومین بار در این فصل پنالتی خراب کرد . یک پنالتی مهم دیگر را هم برابر سویا از دست داد تا دو امتیاز از دست تیمش بپرد . مسی دو پنالتی در لالیگا ، چهار تا در کوپا و یکی در چمپیونزلیگ از دست داده است . 
در نقطه مقابل ، آمار رونالدو در پنالتی ها عالی بوده است . بازیکن رئال مادرید از زمان حضورش در اسپانیا 24 پنالتی زده که فقط یکی را خراب کرده است . 22 پنالتی در لالیگا داشته و دو تا در چمپیونزلیگ . فقط یک بار دیگو آلوس از آلمریا پنالتی او را گرفت . در یونایتد از 14 پنالتی ، سه تا را خراب کرده بود .

 

آمار "گوگل ترندز " دروغ نمی گوید . این نرم افزار نشان می دهد که در هر منطقه جهان ، یک کلمه چقدر و در چه زبان هایی سرچ شده است . در سال 2011 که سال خوبی برای بارسلونایی ها با بردن چمپیونزلیگ و لالیگا بود ، کلمه "مورینیو " در بارسلونا بیش از پورتو ، لیسبون ، مادرید و والنسیا مورد سرچ قرار گرفته است . در واقع زبانی که در آن بیشترین جستجو انجام شده ، کاتالانی است که بالاتر از اسپانیولی ، لهستانی و هندی قرار دارد . (بر اساس جدول گوگل ترندز "

http://s2.picofile.com/file/7279235585/Mourinho_obsesiona_barcelonistas.jpg

 



ادامه مطلب ...

 

چابی از نکونام دعوت کرده است تا در جشن پایان فصل بارسلونا به نیوکمپ بیاید

Copa del Rey: Barcelona-Osasuna: Xavi Hernandez, David Timor (L) Xavier Annunziata

 



ادامه مطلب ...

به جز مسی، میشل پلاتینی تنها فرد دیگری است که برای سه بار پیاپی برنده توپ طلا شده است.

Lionel Messi - Barcelona

 

 



ادامه مطلب ...

ال کلاسیکو (به اسپانیایی: El Clásico)، که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی، ال سوپرکلاسیکو و ال کلاسیک (به کاتالان: El clàssic) ، به مسابقه فوتبالی گفته می‌شود که بین دو تیم رئال مادرید، بارسلونا برگزار می‌شود. رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده است که دو شهر مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند. این مسابقه، یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.

 

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی آمریکای جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال کلاسیکو، به وجود آمد.

دلایل اختلاف :

رقابت منطقه‌ای :

یکی از دلایل اختلاف دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، ریشه در مناطقی که دو تیم در آن هستند دارد؛ این دو منطقه با هم دشمنی دارند. رئالی‌ها در منطقه کاستیا حضور دارند و تیم رقیب در منطقه کاتالونیا. در واقع رقابت این دو تیم فوتبالی، تا حد زیادی مسائل سیاسی بین کاستیایی‌ها و کاتالان‌ها را نشان می‌دهد و نویسنده‌ای آن را جنگ داخلی اسپانیا نام گذاشته‌است.

ژنرال فرانکو :

در طول حکومت ریورا و بخصوص ژنرال فرانکو (۱۹۳۹-۱۹۷۵)، تمام مذاهب و گونه‌های مختلف زبان به جز مربوط به مردم کاستیا، نابود و سرکوب شدند.به همین دلیل بود که مردم کاتالان به تیمشان لقب «فراتر از یک باشگاه» را دادند.در واقع مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را، پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند چون هم ریسک کمتری داشت و هم کاملاً قانونی بود.البته در زمان فرانکو، بازیکنانی از هر دو تیم بودند که با حکومت فرانکو دچار مشکل شده بودند و زجرهای زیادی کشیدند.

دی استفانو :

در دهه ۵۰، رقابت بین دوتیم رئال مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از قبل شد. جاییکه آلفردو دی استفانو ستاره آن روزهای فوتبال بود و هر دو باشگاه قصد خریدش را داشتند. پس از درگیری و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی استفانو به رئال ییوست که اتفاقا یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیم در آن زمان شد.وی همچنین با زدن ۱۸ گل به بارسا، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکوها محسوب می‌شود.

 

 

 

Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid
Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid

 

سایت گل- روزنامه مارکا گزارش گرافیکی جالبی را روی وب سایتش برده

دراین صفحه این اطلاعات آماری در مورد تمام مصافهای دو تیم در رقابتهای مختلف منتشر شده

 

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 ... 73 74 75 76 77 ... 78 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازدید کنندگان وبسایت الکلاسیکو. این وبسایت در تاریخ 26/۱0/۱۳۹۰ فعال شده و با هدف پر کردن اوقات فراقت با فوتبال جزاب رئال مادرید و بارسلونا مشغول به کار شده است.امید است به لطف خدا و با انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ال کلاسیکو و آدرس el-clasico.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان