نگاهی به کارنامه دوران بازیگری مورینیو
 
ال کلاسیکو
مطالب جالب رئال مادرید و بارسلونا را در این وبسایت بیابید

پیش از آن که آقای خاص بشود ، پیش از آن که یکی از متشخص ترین مربیان دارای یکی از بهترین کارنامه ها بشود ، خوزه مورینیو ، بختش را با بازی در تیمهای متوسط فوتبال پرتغال آزمایش کرده بود . در آن موقع هیچ کس پیش بینی نمی کرد که این مرد سه دهه بعد ، از یک بازیکن ناشناخته تبدیل به اولین مربی می شود که می تواند قهرمان لیگهای پرتغال ، انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا شود . 

http://estaticos03.marca.com/imagenes/2012/02/08/futbol/equipos/real_madrid/1328724549_extras_mosaico_noticia_1_1.jpg
مورینیو - ستوبال ، 1963 - برای هفت فصل بین سالهای 1980 تا 1987 پا به توپ شده بود . در آن دوره ، مربی فعلی رئال مادرید در تیمهای ریو آوه ، بلننسس ، سسیمبرا و تجارت و صنعت بازی می کرد . مورینیو در مجموع در همه این تیمها نود و چهار بازی انجام داد ... هر چند که خودش بعدها گفت :" من آدم باهوشی هستم . فهمیدم که نمی توانم از این بالاتر بروم . سطح من همان دسته دوم بود ."
پیش بینی مربی پرتغالی تقریبا درست بود تا در نهایت او یک تصمیم مهم بگیرد و به عرصه مربیگری روی بیاورد . زمانی که تصمیم گرفت فوتبال بازی کردن را ادامه ندهد ، به تحصیلاتش در دانگشاه تربیت بدنی تسریع بخشید و از آن جا به سمت نیمکت کشیده شد .
پسر فلیکس مورینیو ، دروازه بان با تجربه بلنسس و ویتوریای ستوبال بود و همیشه سری در این عرصه داشت . وقتی پدرش دستکش هایش را آویزان کرد و مربی ریو آوه شد ، آقای خاص بخشی از تیمهای پایه این باشگاه شد ( بین فصل های 80-81 تا 81-82) و حتی چند باری به واسطه پدرش در لیست تیم اصلی قرار گرفت . ریو آوه در آن سال به دسته اول رسید و به گفته لوئیز فریتوس لوبو ، خوزه چند باری به پدرش برای دادن گزارش حریفان کمک کرد تا از همان زمان موضعش به عنوان این که دوست دارد مربی باشد را مشخص کند .
گام بعدی او به عنوان یک بازیکن ، حضورش در بلنسس بود . تیم تاریخی لیسبون که در آن سال به دسته دوم سقوط کرده بود و یک سال در این تیم بود . مورینیو در پست هافبک هجومی بازی می کرد و در کنار بازی ، تحصیل می کرد .
دوران فوتبالش را در سسیمبرا ادامه داد ، تیمی از شهری با همین نام که مورینیو دو فصل را در آن گذراند (83-84 تا 84-85) که در مجموع 35 بازی انجام داد .
در نهایت مورینیو راهی تیم تجارت و صنعت شد ، تیمی متوسط در ستوبال که دو فصل در آن جا بود و سپس کفش هایش را آویزا کرد . این اتفاق مربوط به سال 1987 بود که فوتبال یک بازیکن متوسط را از دست داد تا صاحب یک مربی بزرگ شود .



نظرات شما عزیزان:

golnaz
ساعت14:35---22 بهمن 1390
salam mamnoon ke sar zadi.faghat mitoonam begam webe khobi dari

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازدید کنندگان وبسایت الکلاسیکو. این وبسایت در تاریخ 26/۱0/۱۳۹۰ فعال شده و با هدف پر کردن اوقات فراقت با فوتبال جزاب رئال مادرید و بارسلونا مشغول به کار شده است.امید است به لطف خدا و با انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ال کلاسیکو و آدرس el-clasico.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان