بروسیا دورتموند 4– رئال مادرید1؛ سوپر سوپر لواندوفسکی/ سقوط کهکشان به سیاهچال زرد
 
ال کلاسیکو
مطالب جالب رئال مادرید و بارسلونا را در این وبسایت بیابید

روبرت لواندوفسکی بی‌تردید ستاره اصلی این مسابقه بود و تمامی گل‌های دورتموند را به ثمر رساند. اما دیگر بازیکنان زردپوش هم عالی بودند و می‌توانستند تیمشان را به برد حتی درخشان‌تری برسانند. با این حال کریس رونالدو هم گلی زد که امید ناچیز تیمش برای صعود را زنده نگاه داشت.

بروسیا دورتموند در سراسر بازی تیم برتر میدان بود. آنها از همان دقیقه اول کنترل بازی را در دست گرفتند و چیزی نمانده بود در همان دقایق اولیه به گل برسند. مارکو روییس توپ را در میانه میدان گرفت و یک‌تنه از چند بازیکن حریف گذشت. ضربه او را دیه‌گو لوپس ناقص دفع کرد و در برگشت هم لواندوفسکی نتوانست گل بزند.

با این حال این ملی‌پوش لهستانی دقایقی بعد به اولین گل خود رسید. دورتموند حمله‌ای تماشایی با حرکات روان بازیکنانش داشت و در نهایت سانتر روی ماریو گوتزه بود که لواندوفسکی از میان مدافعان رئال گریخت و پایش را دراز کرد و توپ را به درون دروازه فرستاد. این گل در دقیقه 8 به ثمر رسید.

دورتموندی‌ها نمی‌گذاشتند رئال نفس بکشد. مادرید البته مالکیت توپ را اندکی بیشتر در اختیار داشت اما به موقعیت نمی‌رسید. آنها بارها صاحب ضربات ایستگاهی شدند و دل به این ضربات برای باز کردن دروازه حریف بسته بودند که یک بار هم ضربه کریس رونالدو از فاصله‌ای دور را وایدنفلر دفع کرد.

اما بازی دو اتفاق مهم در پایان نیمه اول داشت. ابتدا رافائل واران در محوطه جریمه به روییس برخورد کرد و بازیکن آلمانی هم با اغراق فراوانی خود را به زمین انداخت. داور پنالتی نگرفت و در میان سروصدای وحشتناک تماشاگران بود که رئال ضدحمله‌ای را با پاس امیدوارانه و بلند لوکا مودریچ ترتیب داد. توپ به متس هوملس رسید و او با پاس بد خود به وایدنفلر به جای دروازه‌بان تیمش گونسالو ایگواین را صاحب توپ کرد. ایگواین توپ را به رونالدو سپرد و او هم آن را وارد دروازه بدون دروازه‌بان دورتموند کرد. این گل لحظاتی پیش از پایان نیمه اول زده شد.

دورتموند نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و روی یکی از حملات بود که در دقیقه 49 به گل دوم رسید. روییس توپ را با سر برای لواندوفسکی فرستاد. مدافعان رئال به گمان آفساید ایستادند و لواندوفسکی با خیالی آسوده توپ ار وارد دروازه لوپس کرد. تصاویر آهسته نشان می‌داد هنگامی که پاس برای لواندوفسکی ارسال شد واران جلوتر از او قرار داشت و گل صحیح بود.

لواندوفسکی دست برنمی‌داشت. شوت مارسل شملتزر از گوشه محوطه جریمه به مدافعان برخورد کرد و مقابل پای لواندوفسکی افتاد و او با حرکتی فوق‌العاده په‌په را جا گذاشت و توپ را به سقف دروازه کوبید. دورتموند اکنون با دو گل پیش بود.

دقایقی بعد بود که ایلکای گون‌دوغان حرکتی عرضی و فوق‌العاده انجام داد و با جا گذاشتن بازیکنان حریف توپ را به سمت دروازه شوت کرد که لوپس به سختی آن را راهی کرنر کرد. لوپس در این بازی بسیار خوب بود و این بازیکنان دیگر رئال بودند که باعث این شکست شدند.

دقایقی پس از آن بود که ژابی آلونسو در محوطه جریمه روییس را هل داد و این صحنه منجر به پنالتی شد. معلوم بود چه کسی پشت توپ می‌ایستد. مهاجم لهستانی توپ را بسیار محکم به وسط دروازه زد و گل چهارم خود را به ثمر رساند.

دورتموند حتی گل پنجم را هم زد اما داور پیش از آن که روییس ضربه بزند آفساید او را اعلام کرده بود. تصاویر آهسته نشان می‌داد که احتمالا روییس در آفساید نبود.

رئال تلاش می‌کرد خطرساز شود و یک بار هم ضربه واران با فاصله کمی به بیرون رفت، اما دورتموند در حملات خود با وجود کم بودن تعداد بازیکنان بهتر عمل کرد و در نهایت به بردی قاطعانه رسید. کار رئال برای بازی برگشت بسیار دشوار است و آنها باید برای رسیدن به فینال کاری را انجام دهند که تنها یک بار در تاریخ لیگ قهرمانان روی داده: این که باخت چهار بر یک بازی رفت را جبران کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازدید کنندگان وبسایت الکلاسیکو. این وبسایت در تاریخ 26/۱0/۱۳۹۰ فعال شده و با هدف پر کردن اوقات فراقت با فوتبال جزاب رئال مادرید و بارسلونا مشغول به کار شده است.امید است به لطف خدا و با انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ال کلاسیکو و آدرس el-clasico.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان